כולנו כבר מכירים את המונח סרט תדמית לעסק, אבל לא כולנו מבינים את החשיבות שיש בהשקעה עבור בניית הסרטון, צילום, תוכן ושיווק. אחת הדרכים הנמכרות ביותר לצורך סרט תדמית לעסק היא באמצעות רחפן מקצועי אשר מעניק איכות צילום מרשימה, וזוויות צילום שסביר להניח ולא חשבתם עליהם כלל. יש להדגיש, לא תמיד הרחפן יהיה רלוונטי עבור הסרטון תדמית שלנו, לעיתים יהיה עדיף לבחור בצורת צילום שונה. אבל בתור התחלה אנו ממליצים להכיר את כל האופציות העומדות לרשותכם.
סרט תדמית לעסק - מתי מומלץ להשתמש ברחפן?
לאיכות הצילום יש נתח רציני בכל הנוגע להצלחת השיווק שלכם, וכדי לדעת אם אנו צריכים להשתמש ברחפנים יש להבין איך צילום באמצעות רחפן תורם ללקוח. כאשר אנו מחפשים צילום הדורש תנועה מתונה ויציבה יהיה מומלץ להשתמש ברחפן מלווה, כמו כן כאשר אנו מחפשים אפשרות לצילום שטח מנקודת מבט של ציפור. עליכם לתפוס את תשומת הלב של הצופה כבר בשניות הראשונות של הסרטון תדמית, אחרת הקהל יעזוב.
יש להדגיש שלעיתים סרט תדמית לעסק באמצעות רחפן יכול לייקר את עלות ההפקה, אך מצד שני יש מקרים בהם הרחפן מוזיל עלויות. אין איך לברוח מזה, על איכות משלמים. אם לומר את האמת, אפשר לעשות סרטון תדמית לעסק גם דרך האייפון, אבל סביר להניח ולקוחות לא יהיה לכם כבר. שימו לב שצילומים בסיוע רחפן אינם פשוטים ויש לתאם מראש את תאריך ההפקה, הצילום תלוי בתנאי הנראות ובמזג האוויר, כמובן שנדרשים אישורים מסוימים תחילה. אין איך לברוח מזה, צילומים בסיוע רחפן עוזרים משמעותית לאיכות הסרטון הסופי וכך היצע הלקוחות גדל עבור הלקוח.
סרט תדמית לעסק - טיפים יעילים
אם אתם חושבים כבר על סרט תדמית לעסק יש להבין שמדובר על תחרות לא קטנה, כמעט כל עסק היום רוצה סרטון אשר ישווק אותו בצורה הטובה ביותר, וסביר להניח שעסק כמו שלכם יש עוד כמה בארץ ובעולם – איך אתם הופכים את עצמכם להכי ייחודיים? לוקח זמן לצבור קהל לקוחות חוזר, אך באמצעות סרט תדמית איכותי ומקצועי הקהלים שלכם רק יגדלו, זכרו שהסרט הוא למעשה הכרטיס ביקור שלכם, המפגש הראשוני שלכם מול הלקוח הפוטנציאלי, אל תבזבזו את ההזדמנות הזאת…
- טכניקה – באמצעות רחפן יש טכניקות צילום שונות, עליכם למצוא את הטכניקה המתאימה ביותר עבור העסק שלכם ובשניות הראשונות מומלץ לייצר טוויסט קטן, או אפילו דבר מה שיפתיע את הקהל בכדי למשוך אותו אליכם כדי שימשיך את הסרטון.
- היכרות – שלב ההיכרות עם הקהל שלכם הוא חשוב, אבל גם יכול מאוד לשעמם… התפקיד של סרטון תדמית הוא למעשה להוות גיבוי לכל הטקסט אותו אותם אומרים, טקסטים שהם חשובים אך אינפורמטיביים. עליכם למצוא את הפרטים החשובים ללקוח, איך אתם יכולים לעזור לו. אנו ממליצים לכם כבר בהתחלה למצוא את הבעיה של הלקוח ולהציג בפניו את הפתרון, זה חשוב יותר מאשר לדבר על ההצלחות של העסק שלכם.
- צילום – אסור בתכלית האיסור להתפשר על איכות הצילום! בין אם אתם מצלמים באמצעות רחפן ובין אם אתם מצלמים במצלמה רגילה, אסור לכם להתפשר על המוצר הסופי, הסרטון שלכם. שימו לב, כאשר אנו עובדים מול מפעיל רחפנים אנו צריכים לוודא שגם מדובר על אדם שמבין בעולם הצילום, זאת בכדי "לחטוף" את הצילומים הטובים ביותר. ועוד טיפ קטן לדרך, כאשר עומד מולכם איש מקצוע מנוסה ומקצועי אשר עבר כברת דרך בתחום תנו לו להוביל את הפרוייקט, סביר להניח והוא יודע יותר ממכם על אפקטיביות סרטוני התדמית.
סרט תדמית לעסק - כמה זה עולה לי?
סרט תדמית לעסק יכול לעלות ללקוח בין כמה מאות שקלים בודדים ועד אלפי שקלים עבור צילומים ועריכה. הסכום משתנה בהתאם למקום ממנו אתם מקבלים שירות ובהתאם למורכבות השירות (הצילום) אשר הצבתם. כמו כן, יש לתת דגש על אורך הסרט אותו אתם רוצים. אם אתם שואלים אותנו או אנשי מקצוע אחרים, הלקוח לא יצפה בסרטון מעל 5 דקות, הזמן המומלץ הוא בין דקה וחצי לשתי דקות. עליכם לצמצם את כל מה שאתם רוצים להעביר ללקוח בזמן הקצוב ולהגיש זאת לחברת ההפקה. בדרך זו יהיה קל יותר לדעת מה עדיף לצלם.
דוגמא לעבודה שעשינו שתרמה מאוד ללקוח מבחינה עסקית היא בתחום הנדל"ן. המבנה כבר היה גמור, כל מה שנותר היה לאכלס את בניין המגורים, אך קהל הלקוחות לא נהר לשם. הסרט תדמית שביצענו היה באמצעות רחפן מקצועי אשר צילם את הכנס מנקודת מבט עליונה תחילה, ממש בזווית ישרה מעל הבניין, כבר שם התחיל הטקסט שדיבר על השכונה היוקרתית, על השכנים, ועל איכות ועיצוב הבנייה. לאחר מכן נכנסנו אל בניין המגורים ממש מהדלת ועברנו סקירה של דירה מסוימת, עברנו בין חדרים שם הלקוח הציג את המטבח היוקרתי, את הפרקט מעץ מלא ואת חדרי השינה המרווחים, לאחר מכן סיימנו בכך שהרחפן הגיע אל מול המרפסת וטס לכיוון הנוף הימי. על סרטון כזה שאורכו כמעט שתי דקות הלקוח השקיע כמה אלפי שקלים בודדים, אך ללא כל ספק המחיר השתלם וכבר הבניין כולו מאוכלס במחיר ההתחלתי אליו ייחל הקבלן.
סרט תדמית לעסק - שחקנים
אם יש לכם תקציב רחב עבור צילום סרט תדמית לעסק מלבד לכלים איכותיים אשר יהפכו את הצילום למעניין ומושך, היינו ממליצים לכם גם לשכור שחקנים אשר יעבירו את האינפורמציה בצורה זורמת יותר ומעניינת מאשר בעל עסק אשר מדקלם את הטקסט. כמובן שאם בעל העסק מאוד כשרוני, גם הוא יכול להופיע בסרטון. כאשר התקציב הינו רחב באמת, שחקן מוכר יכול להפוך את הסרט תדמית שלכם לויראלי יותר, ממש כמו פרסומת שאתם רואים בטלוויזיה. לכל שחקן יש את התעריף שלו, וכל עסק יש את הסכום המוגבל עליו הוא מוכן להשקיע לצורכי שיווק, היו מחושבים עם עצמכם.
סרט תדמית לעסק - מסקנות
כמה מאיתנו רוצים שהעסק פשוט יזרום ויגיעו עוד ועוד לקוחות מבלי שנתאמץ בכלל? אפשר להגיד פה אחד, כולנו מייחלים למצב הזה אך הוא לא ריאליסטי. בכדי למשוך אליכם לקוחות אתם חייבים להמשיך לפרסם את עצמכם ולשווק את עצמכם, אפילו חברת קוקה קולה שהיא הנמכרת ביותר לא מפסיקה להישאר בתודעה שלנו באמצעות פרסומות.
סרט תדמית לעסק הוא כרטיס הביקור שלכם אל מול כל לקוח שנכנס לאתר, אם הכרטיס ביקור אינו טוב הלקוח לא ימשיך הלאה לשתף פעולה אתכם. בדיוק בגלל זה יש חשיבות רבה לבחירת הצילום, הוא זה שמושך את הקהל כבר בשניה הראשונה, אפילו לפני הטקסטים.
האפשרויות אשר עומדות לרשותכם הם מגוונות ולכן יש צורך בהכוונה מצד אנשי מקצוע, כאשר אתם פונים למפיקי סרטוני תדמית באמצעות רחפנים, הם ידעו מה הדרך הטובה ביותר בה אתם יכולים להעביר את המסר, ייתכן וגם רחפן לא יהיה נכון עבור הסרט תדמית שלכם, זה בסדר ישנן אלטרנטיבות לכל דבר. לכן, אסור להתפשר על איכות הסרטון וכמו כן על החברה ממנה אתם מקבלים שירות מקצועי.